NYHEDER

17
okt
2016

Kvorning går under jorden igen!

Kvorning går under jorden igen! … Dagens gode nyhed fra Delphi i Grækenland: “I am in the very pleasant position to announce that our cooperation was approved by the board. Kvorning Design & Communication was agreed to undertake the Vagonetto Fokis Mining Park project”. Nye udstillinger både over og under jorden i Grækenlands største bauxit-mine nær Delphi.
17
sep
2016

Kinesiske gravkamre på international vandreudstilling

Kvorning design & kommunikation indgår samarbejdsaftale med Shaanxi History Museum og China Art Collection Cultural Development i Xi’an i Kina om udvikling af international vandreudstilling om de unikke vægmalerier i de underjordiske gravkamre fra Tang Dynastiet.

03
sep
2016

Kvorning søger erfaren projektleder pr. 1.10.16

Kvorning design & kommunikation søger erfaren, tværgående projektleder med ansættelse pr. 1. oktober 2016 eller snarest herefter.

Vi er Nordens største og mest internationalt orienterede udstillingstegnestue – og i fuld gang med at vokse ud over landets grænser med spændende opgaver og kunder i det meste af verden …

Så det er et superspændende tidspunkt at blive del af vores organisation og team – tæt på metro og havnebad på Islands Brygge i København.

Hent jobopslaget her …

02
sep
2016

Harteværket Oplevelsescenter indviet

Harteværket Oplevelsescenter – Koldings nye familieattraktion om vand, energi og bevægelse – indviet af energi-, forsynings- og klimaminister Lars Chr. Lilleholt.

Kvorning design & kommunikation står bag udstillingskoncept, designmanual, skilteprogram og formidlingsstil. Opgaven er udført i tæt samarbejde med Harteværkets medarbejdere og styregruppe, NIRAS samt Baumann Boe-Whitehorn Arkitekter.

Harteværket er både autentiske rammer og et fungerende elkraftværk. I den smukke, gamle turbinehal og den spændende kælder med de store, røde rør kan store og små på tæt hold opleve, hvordan vand bliver til strøm. Ligesom en vandlegeplads bag værket inviterer til sjov, leg og læring for hele familien.

01
sep
2016

Ny piccoline hos Kvorning

Velkommen til Solvej Kørner Brekling, 19 år, som er ny piccoline pr. 1. september 2016 og 1 år frem.

Solvej har en kreativ, gymnasial uddannelse fra Michael Skolen i Hjortespring og blev student i 2015.

01
sep
2016

Ny praktikant hos Kvorning

Velkommen til Alecsander Glerup Larsen, 21 år, som er ny praktikant hos Kvorning design & kommunikation i perioden september 2016 – januar 2017.

Praktikopholdet udgør et semester i Alecsanders diplomingeniøruddannelse i bygningsdesign ved Danmarks Tekniske Universitet (DTU) i Kgs. Lyngby.
25
aug
2016

Kvorning med på Filmby Aarhus

AART architects har som totalrådgiver med Kvorning design & kommunikation, SLA og Rambøll som underrådgivere vundet konkurrencen om at udvikle Filmby Aarhus til et kreativt og kulturelt kraftcenter, ikke alene for filmmagere, men for hele Aarhus. Kvorning bidrager med særkompetencer ift mediefacaden, som bliver en meget aktiv del af det nye ankomstområde.

 

”Teamet tager afsæt i stedets historik og leverer en dedikeret beskrivelse, der argumenterer overbevisende for potentialer og udfordringer i forhold til at skabe et byggeri, der understreger filmbyens identitet og bidrager til en helhed og sammenhæng med de visioner, der er for området som helhed,” fremhæves det blandt andet i juryens evalueringsrapport.

 

Som en del af vinderstrategien viser teamet, hvordan byen kan flyde gennem filmbyen, så området bliver en levende og fuldt integreret del af byens liv og puls. Det skal blandt andet ske ved på sigt at etablere en rekreativ byhave, levende mediefacade og oplevelsesrig kulturtrappe, der tilsammen synliggør og styrker filmbyens samspil med byen.

12
jul
2016

Kvorning vinder forprojekt til norsk kystkulturcenter

Kvorning design & kommunikation vinder opgaven at udarbejde indledende skitser i form af forprojekt til nyt kystkulturcenter, Horisont, på Smietangen i Langesund i Sydnorge. Visionen for Horisont er at synliggøre sammenhængene mellem menneske og kyst i fortid, nutid og fremtid.

Livet som kystmenneske

Udstillingen tilbyder visuelle og sanselige oplevelser af, hvordan kysten former os som mennesker. Besøgende kommer helt tæt på naturen og får et fascinerende indblik i kystkultur i Sydnorge. Centret udformes som et 500 m2 flekshus, der samtænker fiskerestaurant og udstilling samt rummer relaterede aktiviteter.

01
jul
2016

Mød os i Milano …

Mød Kvorning på den internationale museumskonference, ICOM, i Milano 3.-9. juli.

Velkommen på vores stand 5B. Vi glæder os til at drøfte udstillingsdesign med jer!

23
jun
2016

Kvorning vinder udstilling til Norsk Oljemuseum

Kvorning design & kommunikation vinder med konceptet ’Havets hemmeligheder’ Norsk Oljemuseums nye udstilling om petroleumsgeologi i inviteret konkurrence. Projektforslaget tilfører Stavanger-museet et nyt, ikonisk element – en udstilling med stor, visuel wow-effekt – som suger børn og voksne med helt ned under havbunden.

Norsk Oljemuseums nye udstilling er udforskning, aktivitet og dramatik – ren Jules Vernes! Det afslører arbejdstitlen på Kvornings vinderprojekt ’Havets hemmeligheder’ også. Overalt i udstillingen bliver børn og voksne udfordret på hjerte, hjerne og muskler. Zoner med analoge og digitale tilbud inviterer til samarbejde, læring og leg. Og appellerer dermed til udstillingens væsentligste målgruppe – de 12-årige – ja, til hele familien!

Pædagogisk tyngde og nyskabende wow-effekt

Norsk Oljemuseums dommerbetænkning af 17. juni 2016 lyder –

“Vi oppfatter at Kvorning design & kommunikation har forstått oppgaven og levert en svært spenstig, godt begrunnet og tiltalende hovedidé. Her forenes wow-effekt med mulighet for fakta og læring, i en nyskapende design.” … “Vår beslutning er tatt ut fra vår beste vurdering av hva som vil ta oss til målet om å kunne åpne en ny utstilling om petroleumsgeologi, med pedagogisk tyngde og wow-effekt som vil være nyskapende – og robust nok til å gi Norsk Oljemuseum et løft ikke bare i 2017, men i mange, mange år framover”…

Hvirvelstrøm eller stor bølge

Udstillingens formgivning er inspireret af havet. Både at færdes i havet og på havbunden. Og fulgt op af en form som en hvirvelstrøm eller en stor bølge. Inspirationen hertil spænder fra tornado, orkanens øje og hvirvelstrøm til det menneskelige øje. Menneskets rolle er jo central. Det at få ideen til at hente olie på havets bund, at overvinde tekniske udfordringer for at finde olie samt – ikke mindst – at hente den op fra bjergarterne langt, langt nede under havbunden.

Tæt samarbejde med museet

Norsk Oljemuseums nye udstilling bliver udviklet i tæt samarbejde med Kvorning. Hermed sikrer museet det rette afsæt for en idérig, gennemtænkt og dynamisk udstilling. Et koncept, hvor analoge og digitale formidlings- og interaktionsformer smelter aktivt sammen og gør teknisk vanskelige spørgsmål og emner til enkel og relevant viden samt sjov læring og leg.

Om Norsk Oljemuseum

Norsk Oljemuseum i Stavanger i Norge formidler norsk oliehistorie i et interaktivt og moderne museumsanlæg. Museet, som åbnede i 1999, har omkring 100.000 gæster om året.