Category: interaktive medier

14
jun
2018

Alta Museum

KUNDE: ALTA MUSEUM
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: ALTA, NORGE
Kvorning design & kommunikation står bag Verdensarvsenter for bergkunst – Alta Museums nye, 150 m2 permanente udstilling om Altas verdensarv, bjergkunst, Spor i berg, der er åbnet i Alta i Finnmark, Norge. En moderne, interaktiv udstilling om bjergkunsten i Alta, som omfatter UNESCO-beskyttede helleristninger og hellemalerier, der er lavet for ca. 7.000 til 2.000 år siden. Alta har Nordeuropas største forekomst af bjergkunst fra samler- og jægersamfundet, og udgør det vigtigste bevis på bosættelser så højt mod nord i forhistorisk tid. Altas bjergkunst kom derfor også på UNESCO’s verdensarvsliste allerede i 1985.

Udstillingen er rig på interaktion og underholdning for alle. Her kan både store og små fx hugge en helleristning, gå på opdagelse i Altas historie i ’Landskabsspillet’ og frembringe selvlysende helleristninger i mørket med lygte. Spor i Berg tilbyder oplevelser og aktiviteter, der gør indtryk, informerer, vækker debat og giver stof til eftertanke. Udstillingen rummer også en selfiebooth med nordlys, knapper samt infografik, som frembringer og animerer magien i fortidens åndeverden.

Direktør Harriet Hagan, Verdensarvsenter for bergkunst – Alta Museum, udtaler –

«Med Spor i berg inviterer vi publikum til opplevelser, deltagelse og utforskning, samtidig som vi stimulerer til nysgjerrighet og engasjement. Utstillinga gir en helt annen opplevelse enn tidligere utstillinger, og de besøkende vil lære med om bergkunsten ved å bruke både hender og hode. Museet har jobbet med utstillinga i mange år, og vi er svært stolte over at vi nå kan vise den frem til både lokalbefolkninga og alle våre tilreisende gjester.»

Udstillingen er vundet i international konkurrence.

 

31
okt
2017

LEGO House – History Collection

KUNDE: LEGO® HOUSE
PROJEKT: BRAND EXPERIENCE
STED: BILLUND, DANMARK
Kvorning design & kommunikation har i samarbejde med LEGO Koncernens historiske medarbejdere designet og udviklet udstillingerne til History Collection i underetagen af LEGO House; LEGOs 12.000 m2 Brand Experience i Billund.

I History Collection møder man et 2 x 2 meter stort logo og LEGO produkter, der fortæller LEGOs lange historie gennem markante milepæle, tegninger og modeller. Her er alt. Også animationer med børn i klassiske legesituationer.

Halvvejs trækker et lys én ind et rum formet som det indvendige af en LEGO klods med en udstilling af årtiers LEGO modeller og æsker. Her er LEGO æsker som fysisk modeller eller i et interaktivt bord med over 5.000 æsker.

 

 

26
jun
2017

Den Grønne Box

KUNDE: ODENSE KOMMUNE
PROJEKT: DEN GRØNNE BOKS
STED: ODENSE, DANMARK
Den Grønne Boks i Thomas B. Thriges Gade er et interaktivt tilbud til unge, forældre, lærere fl. om at blive klogere på erhvervsuddannelser på en sjov og lærerig måde.

Animationsfilm. Hall of Fame. Slideshow. Hands-on. Lounge. Læg fliser i mønstre ligesom stukkatører. Mød virksomheder og uddannelsessteder. Boksens mix af analoge og digitale tilbud afspejler erhvervsuddannelsernes indhold. Med både noget for hånden og noget IT.

Odense Kommune drifter Den Grønne Boks, som er udviklet med Kold College, Syddansk Erhvervsskole, Social- og Sundhedsskolen Fyn og Tietgen, mens Kvorning design & kommunikation står for udstillingsdesign, animationsfilm, interaktivt design, belysning mv.