NYHEDER

02
feb
2015

Ny piccolinearkivarkok hos Kvorning

Zida Bruun er ny piccolinearkivarkok hos Kvorning. Det næste års tid er det Zida, som tryller i køkkenet, hjælper med newbiz aktiviteter, tjekker mødelokaler, lager, kontorartikler, bude mv.

 

08
nov
2014

Museum Design Biennale i Skt. Petersborg

Kvorning design & kommunikation er som eneste danske designere inviteret af PRO ARTE Foundation for Culture and Arts til at deltage i en biennale og designe og kuratere en udstilling om Skt. Petersborgs udvikling visualiseret gennem historiske postkort med byens monumenter som motiv. Biennalen åbner 15. november 2014 på The State Museum of the City Sculpture i Skt. Petersborg.

18
okt
2014

Først med 3D-printet genstandsmontering

3D-print bliver mere og mere almindeligt. Det gælder derfor om at udvikle nye ideer til, hvordan teknologien kan bruges og udfordres. Til Norsk Forsvarsmuseum producerer Kvorning design & kommunikation med 3D-print masser af individuelle montagebeslag til museets unikke våben. Prisen pr. enhed er meget konkurrencedygtig i forhold til traditionelt smedearbejde.

01
okt
2014

Networking efterår 2014

Vi ses i Wales 9.-10. oktober til Museums Association Conference & Exhibition 2014 i Cardiff. 12.-14. november deltager vi i ODMs Faglige Orienteringsmøde på Comwell Kolding. Fokus her er ‘Hands on i den digitale formidlingstid – hvad virker/ikke?’ Og udstillingsdesigner Arne Kvorning, Kvorning design & kommunikation, holder oplæg om fremtidens elementer – er de taktile, computerbaserede eller noget helt tredje?

17
sep
2014

Finaleplads om Fremtidens Fredensborg

Finalisterne i Realdania og Fredensborg Kommunes konkurrence om Fremtidens Fredensborg er nu fundet. Arkitekt Kristine Jensens Tegnestues team omfatter Kvorning design & kommunikation, Praksis Arkitekter og Center for Regional Turismeforskning. Endelig afgørelse i januar 2015.

08
sep
2014

Ny udstillingspris – 3 mio. kr. på højkant

Bikubenfonden lancerer udstillingsprisen Vision, som indbyder kunst- og kulturhistoriske museer og udstillingssteder til at konkurrere om at realisere et visionært udstillingskoncept. 3 mio. kr. er på højkant og fristen 19. december 2014.

Bikubenfondens direktør Søren Kaare-Andersen udtaler –
’Vi mener, at udstillinger kan noget helt særligt. De kan være med til at sætte samfundsrelevante temaer på dagsordenen, de kan skabe debat, formidle ny viden eller give flere perspektiver på historien – de kan give publikum indsigt og udsyn. Vi glæder os til at præmiere nye, visionære udstillingsidéer og vi håber, at denne konkurrenceform kan være med til at skabe en debat om, hvad den gode udstilling egentlig er.’

Kvorning design & kommunikation glæder sig naturligvis over prisen. Udstillingsmediet fortjener større opmærksomhed, og det er Vision med til.

17
aug
2014

’Almene Boligdage’ – bedre løsninger i byggeriet

Kvorning design & kommunikation står for andet år i træk for Byggeskadefondens stand til ’Almene Boligdage’ i Bella Center. Fokus er bedre løsninger i byggeriet og en betydningsfuld konference for almene boligorganisationers mange medarbejdere og engagerede. Flere end 1.000 frivillige og professionelle mødes hvert tredje år på Amager til to dages inspiration, videns- og erfaringsudveksling samt networking.

20
jul
2014

Rigtig dejlig sommer til alle!

Kalenderen siger sommer med lange, varme og lyse dage. Lige nu bliver det bare ikke bedre!! Det er tid til velfortjent time-out. Til at komme helt ned i gear, blive inspireret og have tid til familie, venner, hobbies – alt andet end arbejde. Kvorning design & kommunikation ønsker alle en dejlig sommer og river selv stikket ud i ugerne 30+31.

19
jun
2014

Futuristisk udstillingsdesign i Odense

Kvorning design & kommunikation udvikler særudstilling om togsikkerhed til Danmarks Jernbanemuseum i Odense. Futuristisk scenografi med stemningsskabende og overraskende projektionseffekter samt design af medarbejderuniform henholdsvis t-shirts til salg gennem museumsshoppen. Særudstillingen åbner 20. juni 2014.

10
jun
2014

Carlsberg Brewhouse Storylines

Kvorning design & kommunikation får den spændende opgave at arbejde med storytelling i Carlsbergs gamle bryghus, som omdannes til oplevelsescenter i disse år. Arkitekturen og ølbrygningens unikke storylines balanceres mod centrets mange andre oplevelser, så besøgende får en ekspressiv, overraskende og spændende tur gennem det store bygningskompleks. Efter en indgående arkitekturanalyse udvikler Kvorning en toolbox til alle involverede, som sikrer bevidste valg af virkemidler.