NYHEDER

09
jul
2020

Villaks, Kunst og Kultur i Lærdal

Kvorning Design vinder i samarbejde med Bright Norway international plan- og designkonkurrence om Lærdal kulturhus, opplevelsessenter for villaks, kunst og kultur i Sogn og Fjordane, Norge. Omstrukturering af alle udstillinger, ny ankomst, bedre flow og attraktive opholdsområder ude og inde samt et generelt arkitektonisk løft af rammerne.

Daglig leder Alf Olsen jr udtaler –

‘Vinnerforslaget viser en fin balanse mellom å fornye, uten å gjøre for store endringer eller at det særegne uttrykk i bygget forandres. Forslaget var også klart det beste på den delen av konkurransen som omhandlet utstillingen. Kvorning er et internasjonalt anerkjent firma, og Nasjonalt villakssenter ser et stort potensial i videre samarbeid og utvikling av prosjektet’. 

Udstillingsdesigner og arkitekt Arne Kvorning, Kvorning Design, fortsætter –

“Vores dansk-norske team er begejstret over nu at få muligheden for at blive del af og sætte sit præg på den videre proces og sikre rammerne for en ny og stærkt forbedret publikumsoplevelse i Norsk Villakssenter – del af Lærdal kulturhus, opplevelsessenter for villaks, kunst og kultur. Med til vinderprojektet hører også forslag til nytænkning af rekreative opholdsarealer langs elven samt spændende, nye og anderledes overnatningsmuligheder i Lærdal – i bunden af den UNESCO-beskyttede Sognefjord. Vi kalder dem for ‘Salmon Cabins’; en kombi af et lækkert, lille hotelværelse, hytte og hideaway, som er i pagt med Lærdals flotte natur, inspireret af norske traditioner og understøtter laksefiskernes behov og identitet”.

Eiendomsselskapet Øyraplassen 14AS i samarbejde med Nasjonalt Villakssenter og Flåm AS står bag konkurrencen.

18
jun
2020

Udstillingen sanser publikum

Hvad vil coronakrisen betyde for udstillingsdesign? – Arne Kvorning, CEO, Kvorning design & kommunikation, giver i Danske Museer, Sommer 2020 – sit bud – her et uddrag –

‘Vi arbejder allerede nu i højere grad med, at udstillingen sanser sit publikum, og det ikke primært er publikum, der sanser udstillingen – udstillingen skaber oplevelser for netop dig. På den måde kommer museerne til at brande sig på individuelle udstillingsoplevelser.’

16
jun
2020

‘Vi var ute etter hval’ åbnet

Kvorning Design står bag ‘Vi var ute etter hval’, Hvalfangstmuseets nye udstilling om Norges første olieeventyr – hvalolien. Det renoverede og genåbnede museum ligger i Sandefjord i Sydnorge.

Hvalfangsthistorien er lang og indholdsrig. Udstillingen fokuserer på udvalgte, hidtil underbelyste temaer på museet. Titlen er et citat fra skibsreder Lars Christensens bog ‘Sådan er Antarktis’ fra 1935. Om hans mangeårige engagement inden for fangst og forskning i Antarktis. Udstillingen bygger i høj grad på museets foto- og filmsamlinger, genstande og arkiv samt på indlån.

Kvorning Design vandt totalentreprisen i international konkurrence. Den permanente udstilling er udviklet i tæt samarbejde med museet.

12
mar
2020

COVID-19 (Coronavirus)

Som reaktion på COVID-19-situationen og statsministerens pressemøde den 11. marts 2020 er det vigtigt for Kvorning at sikre vores medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere bedst muligt ved at følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger om COVID-19 (Coronavirus).

For at vi samtidig også kan løse vores arbejde med den rette kapacitet, følger vi en beredskabsplan, som alle er orienteret om og operationelle indenfor. Vi arbejder hjemmefra, deler filer via Dropbox, holder e-møder i stedet for fysiske, har aflyst flyrejser og større arrangementer mv.

Kontakt os gerne på kvorning@kvorning.dk eller +45 33 93 93 53, tak!

Kvorning design & kommunikation

05
mar
2020

Koncept til Langebro Experience

Kvorning Design står bag koncept til Langebro Experience i samarbejde med initiativtageren, David Fox.

01
mar
2020

Velkommen til Pernille

Velkommen til arkitekt Pernille Løgstrup Iversen; Junior Exhibition Designer hos Kvorning Design pr. marts 2020.

01
mar
2020

Velkommen til Anne

Velkommen til Anne Rørbæk Olesen; Project Manager hos Kvorning Design pr. 1. marts 2020. Anne er Ph.D. i Kommunikation og kandidat i Moderne Kultur og Kulturformidling og Digital Design og Kommunikation.

27
feb
2020

Koncept til ‘Kartoflens Univers’

Kvorning Design bag ‘Kartoflens Univers’ – koncept til et moderne, nationalt videns- og oplevelsescenter om kartoflen med sanse- og oplevelsesbaseret læring – for foreningen ‘Liv på Alheden’, Grønhøj. En samlende organisation for ny viden og udvikling blandt avlere, industri og forskere.

 

 

26
feb
2020

Kvorning på M+H Show 2020

Mød Kvorning Design på Museums+Heritage Show 2020 – stand G1 – på Olympia, London, den 13.-14. maj 2020!

 

 

09
jan
2020

Cover design til Berlevs Band

Cover design til Berlevs Rock’n’Roll Hotels album, ‘Close to the Line’.