Category: case

20
okt
2018

Koldkrigsmuseum Stevnsfort

KUNDE: ØSTSJÆLLANDS MUSEUM
PROJEKT: KOLDKRIGSMUSEUM STEVNSFORT
STED: RØDVIG, DANMARK
Hele 18 meter under jordoverfladen i nærheden af Rødvig på Stevns Klint ligger Stevnsfort; en enestående, stort set intakt, underjordisk koldkrigsfæstning – og et monument over Den Kolde Krig.
Kvornings vision for Koldkrigsmuseum Stevnsfort er at formidle dagligdagen på fortet, tilspidsede, kritiske situationer, perioden for kystfæstningens opførelse og drift dér, hvor det udspillede sig; i det autentiske, velbevarede kystfæstningsværk dybt inde i kalken og flinten.
Kvorning har som totalentreprenør konceptudviklet og etableret udstillingerne samt udviklet museets lys- og lydkoncept. Samt transformeret en magasinbygning til nyt ankomstcenter, designet logo, identitetsprogram, web, skiltning samt brochure med specialfoldning, der citerer Stevnsforts to temaer; geologi og kold krig.
15
okt
2018

Ballerup Museum

KUNDE: BALLERUP MUSEUM
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: BALLERUP, DANMARK
I samarbejde med Ballerup Museum har Kvorning design & kommunikation stået for koncept, udstillingsdesign, grafisk design, produktion og implementering af en permanent udstilling om Storfyrstinde Olga af Rusland og andre immigranter, som slog sig ned i Ballerup, lidt nord for København.

Med afsæt i den bemærkelsesværdige historie om den russiske prinsesse Olga Alexandrovna, der flygtede fra revolutionen i Rusland i 1917, stiller udstillingen skarpt på almenmenneskelige spørgsmål og temaer som Hvad er min kultur? Hvad er et hjem? Identitet og personlige valg.

Malerier, genstande og personlige ejendele fortæller immigranternes historier, ligesom konceptet benytter en række forskellige fortælleteknikker samt lyd- og lyseffekter.
28
jun
2018

Naturum Kullaberg

KUNDE: LANSSTYRELSEN SKÅNE
PROJEKT: NATURUM KULLABERG
STED: MØLLE, SVERIGE
Kvorning design & kommunikation vandt konkurrencen om ét af Sveriges Naturum, Kullaberg i Skåne.
En permanent udstilling om Kullens flora og fauna i fyrmesterboligen 88,5 m over havet; helt ude på spidsen ved Kullens fyr.
Digitale, interaktive medier og mere klassiske hands-on tilbyder en oplevelse fra luften via skovbunden til havbunden. App til Kullaleden til børn hhv. voksne indgår også.
28
jun
2018

Kongskilde Naturcenter

KUNDE: NATURSTYRELSEN, MILJØ- OG FØDEVAREMINISTERIET
PROJEKT: KONGSKILDE NATURCENTER
STED: SORØ, DANMARK
Kvorning design & kommunikation står for Naturstyrelsens permanente udstilling i Kongskilde Naturcenter ved Tystrup Sø syd for Sorø.
Naturcentret ligger i ét af Sjællands smukkeste morænelandskaber med søer og bakker, som er dannet af is og smeltevand for 20.000 år siden.
Analog og elektronisk formidling klæder hele familien på til et væld af involverende natur- og kulturoplevelser ved Kongskilde.
26
jun
2018

Dunkers Kulturhus

KUNDE: HELSINGBORG STAD
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: HELSINGBORG, SVERIGE
Kvorning design & kommunikation vandt i 2011 Dunkers Kulturshus lokalhistoriske udstilling På gränsen i international konkurrence. På gränsen er en permanent udstilling om, hvad der gør menneske til menneske og Helsingborg til Helsingborg med masser af spændende lokale genstande, historier og hændelser.
Mennesket er central i udstillingen. Ligesom grænseperspektivet er det. Geografisk, politisk, moralsk, menneskeligt. Udstillingen opfordrer besøgende til at overskride grænser, både udenfor og indeni sig selv. Og forsøger at forklare, hvad historie egentlig er – og hvem, som skaber historien. Er det den besøgende selv? Er det udstillingsstedet? Eller en helt tredje?
Dunkers Kulturhus rummer mere end 3.000 m2 udstillingsareal og åbner hvert år omkring 10 nye udstillinger af høj, international klasse.

 

26
jun
2018

Petter Dass-Museet

KUNDE: PETTER DASS-MUSEET
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: ALSTAHAUG, NORGE
Kvorning design & kommunikation vandt for Petter Dass-museet i Alstahaug i Norge hovedudstillingen på Petter Dass-museet i international konkurrence. Museet formidler kulturarven efter digterpræsten Petter Dass (ca. 1647-1707). Snøhetta har tegnet museet.
Hovedudstillingen har et moderne afsæt med et indbydende og symbolrigt design. Tekst og billeder i mange formater, genstande samt lyttestationer præsenterer viden og information på en måde, som inviterer til eftertanke og refleksion. Interaktive skærme tilbyder fordybelse, ordleg og test af viden.
Udstillingsvæggenes monitorer afbrydes løbende af kortfilm om de fire årstider; en kunstnerisk fortolkning af citater fra digtet Nordlands Trompet. Indslagene er skabt af Kvorning i samarbejde med filmfotograf Sten Georg med musik af komponist Bodvar Moe. Udstillingen tager også temaer som religion i flerkulturelle samfund og spørgsmål om menneskets forvaltning af naturressourcer i dag op.
15
jun
2018

Danmarks Jernbanemuseum – Drømmenes Kupé

KUNDE: DANMARKS JERNBANEMUSEUM
PROJEKT: SÆRUDSTILLING
STED: ODENSE, DANMARK
Danmarks Jernbanemuseums særudstilling, Drømmenes Kupé, som Kvorning design & kommunikation har designet, sætter fokus på danskernes togrejser til udlandet. Både luksusrejserne med de blå Wagons-Lits vogne mod klassiske rejsemål og Interrail-rejserne ud i det blå med de røde, slidte DSB-vogne. To rejseformer, som rejsebureauerne udbød først i 70’erne.
Drømmenes Kupé er en poetisk udstilling, der skal få besøgende til at drømme selv. Lægge hverdagen bag sig. Give sig hen for en stund. Derfor er udstillingen også tilrettelagt som en togrejse. Før, under og efter. Forberedelser med rejsebureau, pakkeliste og fremmed valuta. Rejsens kupéer, måltider og forventninger. Og ankomsten til Gare du Nord og Paris.
For at sikre museumsoplevelser i top er særudstillingens genstande udvalgt efter alle kunstens regler og begrænset til et minimum for at fange essensen og stemningen af rejsen og samtidig sikre rum og ro til fordybelse. Ens baggrund er med til at skabe helhed og sammenhæng på tværs. Ligesom interaktive og analoge tilbud supplerer hinanden overalt.

 

15
jun
2018

Brorfelde Observatorium

CLIENT: HOLBÆK KOMMUNE
PROJECT: LEVENDEGØRELSE OG FORTÆLLINGER
LOCATION: BRORFELDE, DANMARK
Brorfelde Observatorium er genåbnet som opdagelsescenter med fokus på astronomi, geologi, teknik og natur.
At træde ind her er som at træde ind i en tidslomme. Både bygninger og omgivelser står stort set, som da Københavns Universitet opførte anlægget i 1953-64.
Kvorning design & kommunikation har været med til at bringe liv og centrale, autentiske fortællinger tilbage i de smukke bygninger.
15
jun
2018

Danfoss Museum – Mads og Drømmene

KUNDE: DANFOSS MUSEUM
PROJEKT: BRAND EXPERIENCE – KONCEPT, DESIGN, PRODUKTION
STED: NORDBORG, DANMARK
Kvorning design & kommunikation står bag koncept, design og produktion af Danfoss Museums nye Brand Experience, Mads og drømmene, om stifteren Mads Clausen (1905-1966). Oplevelserne i fødegården på Als tager afsæt i Mads’ evne til at drømme livet igennem. Fra ren fantasi og brændende ønsker i drengeårene, over inspiration til kreativitet i ungdommen til konkrete mål for fremtiden i voksenlivet.

Mads og drømmene levendegør fortællingen om et menneske, der formår at drømme, sætte sig mål og nå dem. Et fortællegreb med bevidst dramaturgi, lys, lyd og projektioner. Gårdens rum skaber filmiske backdrops til anekdoterne. Et poetisk og fabulerende lag, som understøtter fortællingen.

Udstillingen arbejder med sigtelinjer og akser – placerer centrale oplevelser og points de vues for enden af dem – hermed introducerer det ene rum det næste. Parallelt med Mads’ livsforløb og Danfoss’ udvikling udfolder rummene og historierne sig – opture og nedture – glæde og sorg. Fortællinger og hændelser – både personlige og professionelle – rulles ud som et filmisk forløb. Fortællingen om Mads og drømmene …

 

15
jun
2018

Harteværket Oplevelsescenter

KUNDE: KOLDING KOMMUNE
PROJEKT: UDSTILLINGSKONCEPT, DESIGNMANUAL, SKILTEPROGRAM, FORMIDLINGSSTIL
STED: KOLDING, DANMARK
Kvorning står for udstillingskoncept, designmanual, skilteprogram og formidlingsstil til Harteværket Oplevelsescenter; Koldings familie-attraktion om vand, energi og bevægelse.

Designopgaven er udført i tæt samarbejde med Harteværkets medarbejdere og styregruppe, NIRAS, samt med Baumann Boe-Whitehorn Arkitekter.

Harteværket er autentiske rammer og fungerende elkraftværk. I den smukke, gamle turbinehal og spændende kælder med de store, røde rør kan man opleve, hvordan vand bliver til strøm.

15
jun
2018

Grimstad bys museer

KUNDE: GRIMSTAD BYS MUSEER
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: GRIMSTAD, NORGE
I international konkurrence har Grimstad bys museer i Sydnorge valgt Kvorning design & kommunikation til at skabe en permanent udstilling om bysbarnet Morten Smith Petersen (1817-1872) – én af Norges første og største skibsredere samt jurist og politiker.

Kvorning design & kommunikation skal skabe udstillingen om Morten Smith Petersens store betydning på lokalt, nationalt og internationalt plan. Rammen er Hasseldalen i Grimstad, som Smith Petersen købte i 1848. Det var her, han byggede sine sejlskuder og var reder.

Som skibsreder og organisationsmand var Smith Petersen varm fortaler for at modernisere og professionalisere norsk skibsfart og som politiker var han principfast tilhænger af frihandel og ’skibsfartens selvstyre’. Han var også medstifter af Det norske Veritas i 1864.

Udstillingen åbnede juni 2016.

15
jun
2018

Creative Expo Taiwan

CLIENT: DESIGN DENMARK
PROJECT: TEMPORÆR UDSTILLING
LOCATION: TAIPEI, TAIWAN
Taipei i Taiwan var World Design Capital i 2016. På biennalen Creative Expo Taiwan var Danmark, England og Japan inviteret til at udstille udvalgt design i hver sit udstillingsområde.

Design, som har inspireret og fortsat inspirerer hjemlige og internationale scener.

Design denmark og Kvorning design & kommunikation, Thomas Dickson, Pil Bredahl og Troels Seidenfaden skabte REFLECTIONS of Danish design om dansk design før og nu.

14
jun
2018

Alta Museum

KUNDE: ALTA MUSEUM
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: ALTA, NORGE
Kvorning design & kommunikation står bag Verdensarvsenter for bergkunst – Alta Museums nye, 150 m2 permanente udstilling om Altas verdensarv, bjergkunst, Spor i berg, der er åbnet i Alta i Finnmark, Norge. En moderne, interaktiv udstilling om bjergkunsten i Alta, som omfatter UNESCO-beskyttede helleristninger og hellemalerier, der er lavet for ca. 7.000 til 2.000 år siden. Alta har Nordeuropas største forekomst af bjergkunst fra samler- og jægersamfundet, og udgør det vigtigste bevis på bosættelser så højt mod nord i forhistorisk tid. Altas bjergkunst kom derfor også på UNESCO’s verdensarvsliste allerede i 1985.

Udstillingen er rig på interaktion og underholdning for alle. Her kan både store og små fx hugge en helleristning, gå på opdagelse i Altas historie i ’Landskabsspillet’ og frembringe selvlysende helleristninger i mørket med lygte. Spor i Berg tilbyder oplevelser og aktiviteter, der gør indtryk, informerer, vækker debat og giver stof til eftertanke. Udstillingen rummer også en selfiebooth med nordlys, knapper samt infografik, som frembringer og animerer magien i fortidens åndeverden.

Direktør Harriet Hagan, Verdensarvsenter for bergkunst – Alta Museum, udtaler –

«Med Spor i berg inviterer vi publikum til opplevelser, deltagelse og utforskning, samtidig som vi stimulerer til nysgjerrighet og engasjement. Utstillinga gir en helt annen opplevelse enn tidligere utstillinger, og de besøkende vil lære med om bergkunsten ved å bruke både hender og hode. Museet har jobbet med utstillinga i mange år, og vi er svært stolte over at vi nå kan vise den frem til både lokalbefolkninga og alle våre tilreisende gjester.»

Udstillingen er vundet i international konkurrence.

 

31
okt
2017

LEGO House – History Collection

KUNDE: LEGO® HOUSE
PROJEKT: BRAND EXPERIENCE
STED: BILLUND, DANMARK
Kvorning design & kommunikation har i samarbejde med LEGO Koncernens historiske medarbejdere designet og udviklet udstillingerne til History Collection i underetagen af LEGO House; LEGOs 12.000 m2 Brand Experience i Billund.

I History Collection møder man et 2 x 2 meter stort logo og LEGO produkter, der fortæller LEGOs lange historie gennem markante milepæle, tegninger og modeller. Her er alt. Også animationer med børn i klassiske legesituationer.

Halvvejs trækker et lys én ind et rum formet som det indvendige af en LEGO klods med en udstilling af årtiers LEGO modeller og æsker. Her er LEGO æsker som fysisk modeller eller i et interaktivt bord med over 5.000 æsker.

 

 

26
jun
2017

Norsk Oljemuseum – Dype Hemmeligheter

KUNDE: NORSK OLJEMUSEUM
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: STAVANGER, NORGE
Norsk Oljemuseums udstilling om petroleumsgeologi, Dype hemmeligheter, er ren Jules Vernes! Med udforskning, aktivitet og dramatik i fokus og udfordring for hjerne og hjerte. Zoner med analoge og digitale tilbud, som inviterer til samarbejde, læring og leg for alle.

Formen er inspireret af olien og havet. To store, bølgende vægge står som en strøm gennem rummet og markerer et snit i det undersøiske og underjordiske. Når man bevæger sig ind imellem væggene, møder man et undervandsunivers med en 360 graders filmisk, fuld 3D-fortælling om oliedannelse med fakta og interaktive tilbud på væggenes yderflader.

Dype hemmeligheter er udviklet i dialog mellem Norsk Oljemuseum og Kvorning design & kommunikation. Samarbejdsformen sikrer et koncept med formidling og interaktion, som smelter sammen og gør tekniske problemstillinger til enkel viden samt læring og sjov.

 

 

26
jun
2017

Øhavets Smakke og Naturcenter

KUNDE: NATURTURISME
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: STRYNØ, DANMARK
Øhavets Smakke- og Naturcenters udstilling, Over ø og hav, er en abstraktion over Det Sydfynske Øhavs natur- og kulturlandskab med fem ø-zoner: Fuglene i Øhavet, Det lave vand, Isens værk, Øen i Øhavet og Naturen i Øhavet. To smakker bidrager til oplevelsen.

Ø-zonerne har skelet af krydsfinér efter smakkens spanteopbygning. Udvendig er de beklædt med flotte, lodrette trælameller. De kan skubbes sammen og ud til væggen på ingen tid. Print fra loftet kan blive hængende eller hejses ned via snoretræk ligesom et sejl.

Udstillingen Over ø og hav er udviklet i samarbejde mellem initiativtager, Øhavets Smakke- og Naturcenter på Strynø, og Naturturisme I/S i Svendborg, som har udformet og etableret den. Kvorning har tegnet og udført udstillingen, som blev indviet i april 2016.

26
jun
2017

Den Grønne Box

KUNDE: ODENSE KOMMUNE
PROJEKT: DEN GRØNNE BOKS
STED: ODENSE, DANMARK
Den Grønne Boks i Thomas B. Thriges Gade er et interaktivt tilbud til unge, forældre, lærere fl. om at blive klogere på erhvervsuddannelser på en sjov og lærerig måde.

Animationsfilm. Hall of Fame. Slideshow. Hands-on. Lounge. Læg fliser i mønstre ligesom stukkatører. Mød virksomheder og uddannelsessteder. Boksens mix af analoge og digitale tilbud afspejler erhvervsuddannelsernes indhold. Med både noget for hånden og noget IT.

Odense Kommune drifter Den Grønne Boks, som er udviklet med Kold College, Syddansk Erhvervsskole, Social- og Sundhedsskolen Fyn og Tietgen, mens Kvorning design & kommunikation står for udstillingsdesign, animationsfilm, interaktivt design, belysning mv.

05
sep
2016

Danmarks Jernbanemuseum – Sikkerhed!

KUNDE: DANMARKS JERNBANEMUSEUM
PROJEKT: SÆRUDSTILLING
STED: ODENSE, DANMARK
For Danmarks Jernbanemuseum har Kvorning design & kommunikation udviklet særudstillingen Sikkerhed! om togsikkerhed.

Udstillingen er rammet ind af scenografi og spændende historier gennem tiden, montrer og større genstande samt stemningsskabende projektionseffekter samt design af uniformer og t-shirts til medarbejdere samt til salg i museumsshoppen.

Det er en tematisk udstilling i udstillingen, og på samme måde udvikler Kvorning design & kommunikation flere temaudstillinger for museet i disse år.

02
sep
2016

Naturcenter Hindsgavl

KUNDE: MIDDELFART KOMMUNE
PROJEKT: UDSTILLING
STED: MIDDELFART, DANMARK
Kvorning design & kommunikation har vundet opgaven at udvikle, producere og implementere Naturcenter Hindsgavls første udstilling ’Sans og samling’ i totalentreprise.

Hindsgavl-halvøen har det hele! Åbne sletter. Gamle bøgeskove. Våde enge. Stejle skrænter. Dyr. Planter. Vilde historier. Rammer for stille gåture eller aktivt friluftliv. Med Naturcenter Hindsgavls nye sanseudstilling har hele familien inspiration til selv at søge ud og udforske halvøens kvaliteter året rundt.

Kvorning design & kommunikation har stået for udstillingen i totalentreprise i samarbejde med lokalafdelinger af Ornitologisk Forening, Botanisk Forening, Danmarks Naturfredningsforening, Friluftsrådet, Middelfart Museum, Odense Bys Museer og Peter Storm.

02
sep
2016

Museum Sydøstdanmark

KUNDE: MUSEUM SYDØSTSJÆLLAND
PROJEKT: MONTRER OG SKILTEKONCEPT
STED: VORDINGBORG, DANMARK
Superenkle linjer, rå materialer, smukke detaljer. Udstillingsmontrer, som er i dialog med arkitektur og genstande. Montrerne står i Danmarks Borgcenter i Vordingborg, som åbnede i april 2014 med fokus på borge, konger og magt.

Her har Kvorning design & kommunikation efter inviteret budrunde vundet opgaven at stå for detailprojektering, produktion og levering af hele skilte- og montrekonceptet til udstillingerne i Lundgaard og Tranberg Arkitekters fantastiske museumsbygning på toppen af slotsruinen i Vordingborg – én af de fineste og bedst bevarede fortidsminder fra den danske middelalder.

21
sep
2015

Fængselsmuseet

KUNDE: FÆNGSELSMUSEET I HORSENS
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: HORSENS, DANMARK

Fængselsmuseet i Horsens genåbnede på statsfængslets 162 års dag – 20. maj 2015 – med stemning og autenticitet efter måneders samarbejde mellem museet og Kvorning design & kommunikation om konceptudvikling, udstillingsdesign og implementering.

Udstillingen er muliggjort med 9,8 mio. kr. fra Arbejdsmarkedets Feriefond og 2,8 mio. kr. fra Horsens Kommune. Besøgende på Fængselsmuseet i Horsens kan opleve fængslet gennem flere fortællelag og perspektiver – både tidligere indsatte og ansattes. En udstillingsoplevelse, som inddrager mange flere rum i det store statsfængsel på toppen af byen.

Udstillingen er avanceret og AV-baseret, fx kan besøgende vælge mellem 10 autentiske identiteter og på turen rundt få personlige oplevelser styret af RFID-teknologi. Fængslet er bragt til live med ny teknologi, stemningsfuld og dramatisk historiefortælling – animation, lys, lyd og mere analoge virkemidler er taget i brug for at sikre store og små en autentisk og personlig oplevelse. Læs mere

16
sep
2015

Bjørneparken rovdyrsenter

KUNDE: BJØRNEPARKEN ROVDYRSENTER
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: FLÅ, NORGE

Kvorning design & kommunikation har i samarbejde med Spekter i Oslo medvirket til at skabe et besøgscenter til Bjørneparken Rovdyrsenter i Flå i Norge.

Drømmen om at skifte synsvinkel og opleve verden fra et nyt og anderledes perspektiv – kender alle. I Bjørneparken Rovdyrsenter har besøgende muligheden for at realisere den drøm og træde i dyrenes fodspor.

Kvorning design & kommunikation har i samarbejde med Spekter stået for konceptudvikling –  og selv for udstillingsarkitekturen. Bjørneparken åbnede for offentligheden i 2014.

15
sep
2015

Museum Sydøstdanmark

KUNDE: MUSEUM SYDØSTDANMARK
PROJEKT: PERMANENTE UDSTILLINGER
STED: KØGE MUSEUM, DANMARK

Bag opdateringen og genåbningen af Køge Museum står Museum Sydøstdanmark og partnere med Kvorning design & kommunikation som ‘udstillingsentreprenør’. Totalentreprisen omfatter færdigdetaljering, produktion og montage af udstillinger og sikringsmontrer, grafisk identitet, skiltning og interface til interaktiv guide og skærme. Digital guide er udviklet og leveret sammen med østrigske Nous og film med Oncotype.

Med største respekt for renæssancehuset og brug af avanceret formidlingsteknologi er fortiden blevet tilgængelig for alle. Hele familien kan opleve Køges spændende historie på helt nye og fascinerende måder. Udstillingens grafik og materialevalg – bl.a. egetræ, læder, patineret kobber og filt i varierende farver – tilføjer et særligt sanseligt lag til det gamle hus i Nørregade.

Kvorning og partnere har fungeret som ‘udstillingsentreprenør’ for Museum Sydøstdanmark. Konceptet er skabt og tegnet af museets udstillingsafdeling samt videreudviklet og detaljeret i samarbejde med Kvorning design & kommunikation som designer og producent. Køge Museums to nye udstillinger, ’Gaver fra fortiden’ og ‘Krudtbrødre’, blev indviet 20. juni 2015.

13
aug
2015

Maritimt Kulturcenter Mariagerfjord

KUNDE: MARITIMT KULTURCENTER MARIAGERFJORD
PROJEKT: UDSTILLING, GRAFIK, WEB
STED: HOBRO, DANMARK
Til Maritimt Kulturcenter Mariager Fjord – MKM – har E+N Arkitektur sammen med Kvorning design & kommunikation vundet konkurrencen om ny bygning og udstilling, som skal få stedets kulturelle værdier til at hænge bedre sammen med byen og havneområdet. Strategien er at bevare mest muligt af de gamle spor og indsætte nye bygnings- og anlægselementer, som bidrager til og kompletterer stedets ånd.

Helhedsplanens hovedgreb er at markere kanten og understrege stedets eksisterende værdier. Den åbner værftet og sikrer adgang til det stemningsfulde, unikke miljø samt fjorden – og er også med til at sikre, at oasens værdi ikke forskubbes. Kajkanten forbinder byen og MKM.

Den nye bygning kommer til at rumme flere, fine udstillinger, som introducerer til skibsbygning og de aktiviteter, der generelt foregår på det gamle Hobro Værft.  En række udvalgte punkter udendørs og indendørs fungerer som formidlingssteder, som besøgende kan benytte og fordybe sig i efter behov.

19
jun
2015

Forsider Og Bogværker

KUNDE: FLERE
PROJEKT: FORSIDER, BOGVÆRKER, KATALOGER, POSTKORT, INVITATIONER
STED: FLERE
Skønlitteratur, faglitteratur, kunstbøger, fotobøger – Kvorning design & kommunikation tilbyder mere end 25 års erfaring med at designe alle former for bogværker fra idé til læser. Koncept, tekst, layout, sats, illustration, foto og tryk. Alt fra forsider til komplette bogværker.

Blandt bogværkerne er ’Futures of Cities’, hvor vi stod for grafisk design og sats for Kunstakademiets Arkitektskole, ’To byer mødes’ – om Frederiksværk og Hundesteds sammenlægning til Halsnæs Kommune, hvor vi tilrettelagde og designede, mens fotograf Nicolai Perjesi tog de flotte fotos, ’Karen Blixen Illustrated’ samt ’Amalienborgkataloget’.

Herudover laver vi udstillingsrelateret grafik dvs. plakater, kataloger, postkort, invitationer.

06
mar
2015

Messestande – 50 Eller 10.000 Kvm?

KUNDE: FLERE
PROJEKT: STANDDESIGN, STANDINDRETNING, GRAFIK, DISPLAY, LOGISTIK
STED: FLERE
Kvorning design & kommunikation har mere end 25 års erfaring med at designe og producere samt ikke mindst stå for logistik i forbindelse med realisering af store og små messestande over hele verden. Messestande er udviklet for Dansk Møbelindustri, Nordisk Råd, Rambøll, Aarhus Kommune, Byggeskadefonden, VisitDenmark, Kulturstyrelsen m.fl.

En messestand skal afspejle kvalitet, vække opsigt, være smart indrettet og nem at håndtere. Har I brug for 50 eller 10.000 kvadratmeter i én eller flere etager med møderum, lounges eller testområde? Fortæl os, hvad I har brug for, så skaber vi et smart, funktionelt standdesign til jer.

Hos Kvorning design & kommunikation udvikler vi også standgrafik, fx messekataloger, som understøtter jeres identitet, byder på en oplevelse og går op i en højere enhed med jeres standindretning. Et stærkt udtryk, som visualiserer jeres budskaber og er nemt at afkode i farten. Jeres messestand skal nemlig både opfange spontane ’strøgkunder’ og jeres loyale kernekunder.

05
feb
2015

Indretning

KUNDE: FLERE
PROJEKTER: FLERE
STED: FLERE
Indretning skal tale sammen med og understøtte designprofil, arkitektur, brugere og formål. Uanset om rammen er en lounge, et besøgscenter, en museumsshop, et studio, et showroom eller hotelværelser på stribe skal den afspejle og understøtte identiteten.

Visualisering af idé og koncept er måden at sikre dette på og er derfor ofte en integreret del af vores indretningsløsninger. Visualisering giver det bedst mulige grundlag for at bedømme løsninger, tage de rette beslutninger undervejs og afstemme tingene indbyrdes.

Kvorning løser også arkitektopgaver, som omdanner bygninger til udstillingslokaler, butiksarealer, showrooms. Specialdesign – siddemøbler, belysning, borde, lamper, displays for bl.a. Novo GLIA Library, Rådhusapoteket Lyngby, Møntergården, Chas. Hude, Lego Systems samt Kvornings eget studio/showroom i København.

03
feb
2015

Borgny Svalastog

KUNDE: BORGNY SVALASTOG
PROJEKT: BOGVÆRKER, UDSTILLINGSKATALOG, PLAKAT, BROCHURE
STED: FLERE, NORGE
For den norske kunstner Borgny Svalastog har Kvorning lavet en række publikationer. ’Måneskinskåpen opunder pol’ er et stort bogværk udgivet ifm Svalastogs udstilling på Maihaugen i Lillehammer.

Herudover har vi i tæt samarbejde med kunstneren og kuratoren skabt katalog, plakat, udstillingskatalog samt brochure og bogværk til Gulset kirke i Skien i Norge.

Publikationsopgaverne er kommet i stand efter et positivt samarbejde om Svalastogs website og om udsmykning på Petter Dass-museet i Alstahaug i Norge.

27
nov
2014

Shanghai Expo 2010 – Revival of the Bicycle

KUNDE: ODENSE KOMMUNE
PROJEKT: VERDENSUDSTILLING – SHANGHAI EXPO 2010
STED: SHANGHAI, KINA
Odense bys bidrag til EXPO 2010, Revival of the Bicycle, er Danmarks første best practice-eksempel på en verdensudstilling.

Kvorning har designet udstillingsprojektet og superviseret opbygningen af den 500 m2 store pavillon, hvor det centrale element er odenseansk cykelkultur tilsat et lille drys H.C. Andersen.

Odense-projektet blev eksklusivt udvalgt i konkurrencen på linje med byer som London og Milano. Kvorning design & kommunikation har stået for udstilling, identitetsprogram, grafisk design mv.
26
nov
2014

Odense Bys Museer

KUNDE: ODENSE BYS MUSEER
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: ODENSE, DANMARK
Fyn – midt i verden på Møntergården, Odense Bys Museer, åbnede i august 2013 med udstillingsdesign af Kvorning design & kommunikation.

Designets kubestruktur danner et stiliseret landskab, som vokser opad på overetagen og nedad i underetagen og skaber ekstra ekspressive, spændende rum.

En samtænkning af scenografi, film, lyd og lyd giver den permanente udstilling en ganske særlig stemning.
26
nov
2014

Odsherreds Kulturhistoriske Museum

KUNDE: ODSHERREDS KULTURHISTORISKE MUSEUM
PROJEKT: TEMPORÆR UDSTILLING
STED: NYKØBING SJÆLLAND, DANMARK
’Europa i krig’ var titlen på Odsherreds Kulturhistoriske Museums sommerudstilling 2008, som markerede 200-året for søslaget ved Sjællands Odde og dermed også afslutningen på Danmarks storhedstid som europæisk flådenation. Oprindelig en temporær udstilling, men så stort et tilløbsstykke, at den kom til at stå i flere år.

Midt i udstillingsrummet, der var etableret i museets gamle ladebygning, ‘svævede’ en kæmpestor fuldrigger som en flyvende hollænder på bunden af havet, komplet med kanon og anker i et sort rum fyldt med kanonrøg, ild, flimrende havvand og sand på “havbunden”.

Langs alle vægflader var fjorden og havets horisont suppleret med information om søslaget, de faldne, krigen og med referencer til vore dages danske krigsengagement i Irak mv. Kvorning design & kommunikation udviklede, producerede og implementeretde udstillingen samt stod for lys-, lyd- og grafisk design.

26
nov
2014

Danfoss Universe

KUNDE: DANFOSS UNIVERSE
PROJEKT: BRAND EXPERIENCE
STED: NORDBORG, DENMARK
Kvorning står bag Brand Experience om Danfoss termostater i stifter Mads Clausens fødegård; en del af oplevelsesparken Danfoss Universe på Als. Brand Experience om Danfoss’ produkter og spændende industrihistorie.
Her er alt fra de ældste konstruktioner til de seneste digitaltstyrede termostater. Også Kvorning og HomeRuns kunstneriske film om produktionsflowet. Kvornings spil, hvor man kan samle en termostat, teste sine evner og blive klogere på, hvordan en termostat virker.
Kvorning står bag digital oplevelsessti, udstilling, grafisk design, hands-on samt interaktive medier. Den mest solgte Danfoss termostat er produceret i kæmpeformat til lejligheden. Brand Experience er tænkt som en mobiludstilling og bygget som et rum i rummet.
26
nov
2014

Grundfos Museum

KUNDE: GRUNDFOS
PROJEKT: BRAND EXPERIENCE
STED: BJERRINGBRO, DANMARK
Den store, verdensomspændende pumpevirksomhed Grundfos i Bjerringbro har genåbnet sit Brand Experience – Grundfos Museum – i nyt design.

Kvorning har designet Brand Experience løsninger og meget avanceret AV, som formidler Grundfos’ familie- og industrihistorie og innovative produkter. Brand Experience er en skulptur i rummet med en vandskulptur i to etager midt i. En Grundfos-motor står bag.

Grundfos Brand Experience breder sig ud i rummet i store, ringformede formationer – såkaldte ringe i vandet – fra vandinstallation i rummets midte. Design af grafik, møbler, bænke, poder og lys indgår i den rumlige skulptur.

26
nov
2014

Dover Secret Wartime Tunnels

KUNDE: ENGLISH HERITAGE
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: DOVER, ENGLAND
Kvorning design & kommunikation har genskabt et særligt kapitel i britisk historie og selvforståelse med omdannelsen og levendegørelsen af The Secret Wartime Tunnels til museum og oplevelsescenter 26 meter under Dover Castle i det sydøstlige England.

Projektet tilfører slottet og tunnelsystemets intakte miljø en uset grad af dramatisk iscenesættelse og levendegørelse, der spiller op til og udfordrer det hidtil strengt hemmeligholdte fort. En spektakulær iscenesættelse af det 6,4 km lange tunnelsystem i tre etager med avanceret AV, projektioner, levende billeder, lys og lyd.

Samt en gennemgribende fornyelse af eksisterende museumsafsnit og nye interaktive udstillinger – i alt ca. 6.000 m2. Interaktive skærme og anden formidling i ‘Wartime Tunnels Uncovered’ giver besøgende mulighed for at dykke dybere ned i historien. Sidste fase af museums- og oplevelsescentret, som English Heritage står bag, åbnede i september 2014.
09
nov
2014

Den Blå Planet

KUNDE: DANMARKS AKVARIUM – DEN BLÅ PLANET
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: KØBENHAVN, DANMARK
Kvorning design & kommunikation har skabt en totaloplevelse af livet i klodens ferske og salte vande til Den Blå Planet, hvor de besøgende suges ned i et stemningsfuldt undervandsunivers, der fascinerer og forfører både store og små.

Et totalkoncept, som tilbyder alle besøgende en sansemættet og medrivende oplevelse af livet i vandet. Mix’et af lys, lyd, AV-teknologi, projektion, film, interaktivitet, grafik, illustration og skiltning kan afkodes på flere niveauer og sikrer dermed alle uanset alder, forudsætning og interesse en optimal oplevelse. Konceptet sætter samtidig nye standarder for akvarieformidling og design.

Kvorning og partnere har udviklet, produceret og implementeret udstillings- og formidlingskonceptet samt lys- og lydkonceptet. Indhold og overordnet koncept er udviklet i samarbejde med Danmarks Akvarium. Lys- og lyddesign er udviklet i samarbejde med og implementeret af Kvornings partnere på projektet, Jesper Kongshaug og Anders Jørgensen/Stouenborg.

09
nov
2014

Norsk Vegmuseum

KUNDE: NORSK VEGMUSEUM
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: LILLEHAMMER, NORGE
Kvorning design & kommunikation har skabt en totaloplevelse på Norsk Vegmuseum med Tida og vegen – en innovativ, permanent udstilling om norsk vejhistorie. To ekspressive, slyngede vejforløb er centrale elementer i den over 1.000 kvm store udstilling.
Sammen med en utrolig varieret udstillingsscenografi med køretøjer, maskiner, levende billeder og lydkompositioner i massevis omslutter og indtager vejforløbene hele rummet. 41 projektorer, 28 skærme og omkring 100 genstande og skiltning indgår i formidlingen.
Plus animationer og en roadmovie, som Kvorning har produceret til anledningen og udstillingsbiografens 3-dimensionelle lærred.Kvorning og partnere har udviklet, produceret og implementeret udstillings- og formidlingskonceptet i samarbejde med museet samt lys-, lyd- og filmkonceptet.
05
okt
2014

Malmø Museer – Idéplaneten

KUNDE: MALMØ MUSEER
PROJEKT: PERMANENT UDSTILLING
STED: MALMØ, SVERIGE
Kvorning design & kommunikation har forvandlet Malmø Museers ca. 900 m2 store eksperimentarium, Kunskapstivolit, til Idéplaneten. En temaudstilling om vores planet og fremtid, som skal få både børn og voksne til at forstå, tænke og handle bæredygtigt.

Nyt navn, lys og rummelig indretning, velkendte aktiviteter i nye, seje farver og SkyTable – en ny, interaktiv quiz for både børn og voksne om jord, lys, luft og vind – som Kvorning design & kommunikation har udviklet, designet og produceret.

Kvorning design & kommunikation har stået for udstilling, grafisk design, interaktive medier, hands-on og indretning. Samt leveret og udviklet helt nye eksperimenter om vindkraft og vandkraft – bl.a. kan man blæse på et loft med grid af ledmøller og opleve, hvordan vind bliver omsat til lys. Ligesom bølgemaskinen viser, hvordan bølger kan omsættes til energi. Idéplaneten i Malmø i Skåne åbnede for offentligheden i 2013.

05
okt
2014

LEGO IDE HUSET

KUNDE: LEGO SYSTEM
PROJEKT: BRAND EXPERIENCE
STED: BILLUND, DANMARK
Kvorning design & kommunikation har skabt LEGO Brand Heritage udstillinger for den internationale, danske, familieejede legetøjskoncern LEGO siden 2006. 85 års dansk familie-, industri- og virksomhedshistorie indrettet i Legos første fabriksbygninger i hjertet af Billund.

Prototyper, støbeforme, produktemballage, reklamemateriale, fotos, citater, dokumenter og milepæle skildrer LEGOs 85 års fokus på at udvikle børns kreativitet gennem leg og læring – først i træ og siden i plast – og er samtidig en unik introduktion til børneliv siden 1930’erne.

Kvorning design & kommunikation har på baggrund af idékoncept af schmidt hammer lassen design udviklet, produceret og implementeret Brand Experience konceptet samt stået for lys-, lyd- og grafisk design til LEGO Brand Heritage udstillingerne, som ikke er åbne for offentligheden. Indretning af Lego System’s innovationsrum indgår også i Kvornings opgave.